۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

تقویم آموزشی

انتخاب واحد : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ الی ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
حذف و اضافه : ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ الی ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
شروع کلاس ها : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
پایان کلاس ها : ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
امتحانات : ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ الی ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
تلگرام موسسهسامانه ثبت معافیت تحصیلیسامانه تاییدیه تحصیلی دانش آموختگانارسال نظرات و پیشنهاداتگالری تصاویرwes

آمار بازدیدکنندگان

بازدیدکنندگان امروز : ۱۹۰۰
بازدیدکنندگان ديروز : ۳۹۹۶
بازدیدکنندگان در هفته : ۲۷۰۸۰
بازدیدکنندگان در ماه : ۱۱۱۸۴۸
بازدیدکنندگان در سال : ۱۳۹۴۴۳۴
کل بازدیدکنندگان : ۱۲۴۹۱۴۲۲
کاربران آنلاین : ۶۰
logo-samandehi

قوانین و مقررات آموزشی که دانشجویان باید به آن توجه کنند

*نکات مهمی که دانشجو باید بداند*

 
1-  اگر دانشجویی در یک نیمسال میانگین کل نمراتش حداقل 17 باشد ، با نظر دانشگاه می تواند در نیمسال بعد حداکثر تا 24 واحد درسی انتخاب کند.
 
2-  دانشجویانی که برای فراغت از تحصیل حداکثر 24 واحد باقیمانده داشته باشند ، با نظر دانشگاه می توانند تمامی واحد های باقیمانده را در یک نیمسال انتخاب کنند حتی اگر ترم قبلی معدلی زیر 12 (مشروط) داشته باشند.
 
3-  دانشجویان در زمان حذف اضافه تنها اجازه حذف 2 درس و تغییر گروه 1 درس را دارند ، مشروط بر اینکه تعداد واحدهای انتخابی از حد مجاز تجاوز ننماید.
 
4-  دانشجویانی که با کسب معدل زیر 12 ، مشروط شده اند ، در ترم بعدی تنها مجاز به انتخاب 14 واحد درسی می باشند ، مگر اینکه تنها 24 واحد درسی باقیمانده داشته باشند.

 نکاتی که در طول تحصیل باید مد نظر قرار دهد

 
1-  حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجوی تمام وقت در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 5نیمسال و کارشناسی پیوسته 10نیمسال می باشد.
 
2-  حداکثر تعداد واحدهای انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد درسی است.اما در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد ، می تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستان بگذراند.
 
3-  حداقل نمره قبولی در هر درس 10 می باشد و حداقل معدل برای فارغ التحصیلی مقطع های کاردانی و کارشناسی 12 می باشد.
 
4-  پس از اعلام نمره امتحانی ، دانشجو می تواند حداکثر تا 72 ساعت درخواست تجدید نظر در سایت آموزشی کوشیار را تکمیل نماید.
 
5-  نمره امتحانی پس از ثبت نهایی توسط استاد مطلقا قابل تغییر نیست.
 
6-  میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال نباید کمتر از 12 باشد در غیر اینصورت مشروط خواهد شد.
7-  حداکثر تعداد مشروطی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2 ترم و برای کارشناسی پیوسته 3 ترم می باشد. در صورت افزایش تعداد نیمسال های مشروطی از تعداد مجاز ، دانشجو از نظر آموزشی اخراجی محسوب می شود و برای ادامه تحصیل باید فرم کمیسیون موارد خاص را پر کرده و تحویل آموزش دهد و تا اعلام کمیسیون موارد خاص صبر نماید.
 
8-  دانشجویانی که با کسب معدل زیر 12 مشروط شده اند ، در ترم بعد تنها مجاز به انتخاب 14 واحد درسی می باشند مگر اینکه تنها 24 واحد از دروسشان باقی مانده باشد.
 
9-  دوره تابستانی به عنوان نیمسال تحصیلی محسوب نمی شود.
 
10-  تعداد غیبت دانشجو در هر درس نباید از 3 جلسه در یک ترم تجاوز کند. در غیر اینصورت استاد مربوطه می تواند آن دانشجو را از شرکت در امتحان محروم نماید.
 
11-  غیبت در امتحان میان ترم هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در امتحان میان ترم آن درس است و غیبت در امتحان پایان ترم ، موجب حذف آن درس می گردد.
 
12-  دانشجو می تواند در هریک از دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، حداکثر یک نیمسال و در دوره های کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی استفاده کند. در صورتی که دانشجو تقاضای مرخصی بیشتر از حد مجاز و تعیین شده مربوط به مقطع خود داشته باشد باید با پر کردن فرم کمیسیون موارد خاص منتظر دریافت این اجازه از دانشگاه گیلان بماند.
 
13-  مدت مرخصی تحصیلی جزو حداکثر مدت مجاز تحصیلی دانشجو در هر دوره محسوب می شود.
 
14-  تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی و در طول ترم مربوطه به اداره آموزش تسلیم گردد.
 
15-  دانشجو در صورت تمایل می تواند درخواست انصراف از تحصیل کند که در صورت داشتن شرایط انصراف از سوی آموزش و شورای آموزشی به او اجازه داده می شود. ضمنا ، دانشجوی منصرف از تحصیل باید هزینه انصراف را برابر آخرین دستورالعمل مربوط بپردازد.
 
16-  ترک تحصیل یا عدم مراجعه دانشجو به واحد دانشگاهی  بدون اخذ مرخصی در یک ترم انصراف از تحصیل محسوب می شود و دانشجوی منصرف حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت. 
 
17-   دانشجویان پسر دارای معافیت تحصیلی قبل از ترک تحصیل باید با مراجعه به  واحد نظام وظیفه ، وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند.
 
18-   جهت پذیرش و تطبیق واحدهایی که دانشجو قبلا گذرانده باید :
الف ) دانشجو از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه یا موسسه آموزش عالی قبلی شده باشد.
ب ) برای تطبیق واحد و معادلسازی تنها دروسی پذیرفته می شوند که تعداد واحد درسی  که در دانشگاهی دیگر گذرانده است از واحد همان درس در چارت آموزشی کوشیار کمتر نباشد .
پ )  نمرات بالای 12 تطبیق داده می شود.
ت )  پس از پرکردن فرم ثبت نام و انجام تمام مراحل آن و تحویل آن به آموزش ، نمرات دروس پذیرفته شده عینا در کارنامه ترم قبل دانشجو ثبت می شود و در تعیین میانگین نیمسال جاری محاسبه نمی گردد ولی در میانگین کل نمرات در پایان دوره محاسبه خواهد شد.
ث )  به ازای هر 12 الی 20 واحد درسی معادل سازی شده ، یک نیمسال از مدت مجاز تحصیل کسر می شود.
ج )  دروس گذرانده شده در مقاطع تحصیلی پایین تر در مقاطع تحصیلی بالاتر قابل معادل سازی نمی باشند مگر برای دروس جبرانی.   
 
 

دیدگاه کاربران

در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست

ارسال دیدگاه